COVID-19. Вразливі сім’ї стали ще вразливішими. COVID-19. Вразливі сім’ї стали ще вразливішими.
COVID-19. Вразливі сім’ї стали ще вразливішими.

COVID-19. Вразливі сім’ї стали ще вразливішими.

Через епідемію COVID-19 та жорсткий карантин навесні 2020 року, сотні вразливих сімей в Одесі залишилися на межі виживання. Фонд «Шлях до дому»  щодня отримував тривожні повідомлення від соцслужб та прохання про допомогу, особливо від жінок з дітьми.

Їм не вистачало грошей навіть на базові речі. Здоров’я і безпека їх сімей знаходилася під серйозною загрозою, тому що вони не могли придбати засоби захисту і гігієни, доступ до достовірної інформації для них був обмежений. Більшість з них не були офіційно оформлені на роботу і втратили її, або працювали за кордоном, і змушені були перебувати вдома з дітьми. Крім того, через ізоляцію збільшилася кількість випадків домашнього насильства.

Мобільна служба підтримки сім’ї Фонду взяла на себе оперативне реагування на проблеми таких сімей.

Метою ініціативи було забезпечити умови для безпеки здоров’я і соціального благополуччя життя і дотримання прав для соціально вразливих сімей в період епідемії COVID-19 в Одесі та передмісті.

У виїзну групу Мобільної служби входило 2 соціальних працівника, а також сімейний медик або психолог за потребою. Команда виїжджала 5 разів на тиждень. Всього за 4 місяці здійснено 264 виїзних відвідування сімей в місцях проживання, включаючи важкодоступні райони.

373 сім’ї в СЖО (1288 чоловік) щомісячно були забезпечені продуктовими наборами (1060 наборів), засобами захисту: масками, антисептиками, рукавичками, миючими засобами для дому для попередження зараження, медикаментами за потребою, канцтоварами.

Усі сім’ї отримали медичні, освітні, інформаційні, психологічні послуги. Вони дізналися, як вести себе, щоб уникнути інфекції та зберегти здорові стосунки. Лікар провела понад 2000 консультацій для батьків – дистанційно, онлайн та безпосередньо.

Для комунікації, інформування та моніторингу ситуації в підопічних сім’ях ми використовували онлайн-групи в Viber. Педагоги допомагали готувати домашні шкільні завдання, психолог проводила бесіди та консультації через окрему онлайн-групу для дітей. 8 сімей отримали планшети чи смартфони для дистанційної освіти дітей.

В онлайн-групі батьків ми провели опитування, щоб визначити нові потреби та запити сімей. В групі 312 учасників, 76 з яких дізналися про роботу фонду в 2020р. 70% учасників – це самотні матері, 20% – переселенці зі Сходу, 5% – самотні літні жінки, 5% – самотні батьки.

Рівень поінформованості клієнтів про COVID-19 ми дізналися через онлайн-вікторину. 50% опитаних вважали, що пандемія – це міф і що застосовувати засоби захисту не потрібно.. 30%, навпаки, відчували надмірну тривожність та сильний стрес, 20% мали об’єктивні уявлення про ситуацію і дотримувалися правил безпеки. 100% батьків відчували тривогу щодо освіти дітей.

Робота з клієнтами онлайн має безліч переваг, ми її застосовуємо і надалі. Так, роботу з жінками, які зіштовхнулися з насильством, ми здійснюємо у закритій онлайн-групі.

Завдяки зворотному зв’язку від клієнтів ми розуміли, що наша інформація є для них зрозумілою і потрібною, та враховували їх можливості.

Ми вдячні за підтримку ініціативи Caritas Germany, Familehjelpen Ukraina та небайдужим одеситам. За словами багатьох клієнтів, ця допомога та консультації для них були  надзвичайно важливою та дали можливість пережити кризовий час.

, 2020-11-17

Я хочу (с)делать пожертвование(ия)

I want (to do donation

Я хочу зробити пожертвування

Звернутися до нас!
Закрити

Ваше ім'я *

Ваша електрона адреса *

Тема повідомлення

Ваше повідомлення