Діджіталізація, як неминучість

Світ, створений інтернет-технологіями, вже практично не відрізняється від реального. Віртуальні персонажі ведуть популярні блоги, беруть участь в модних показах, спілкуються з підпісниками та продають рекламу в своїх акаунтах за тисячі доларів.

Отже для чого ж їх створюють і які у них перспективи?

Віртуальні інфлуенсери – це створені за допомогою комп’ютерної графіки персонажі. Перші цифрові «зірки» з’явилися більше 20 років тому: віртуальна група Gorillaz, чиї альбоми кілька разів ставали платиновими, існує з 1998 року. Хацуне Міку – віртуальна співачка з Японії – з 2007 року. Її найбільший концерт, який відвідало 25 тис. осіб, відбувся в 2009 році.

У нових героїв свої характери, історії, погляди і стиль ведення соціальних мереж. Вони, як і живі lifestyle-блогери, розповідають про свої будні.

 

Найвідоміші віртуальні моделі

У Ліл Мікели 2,8 млн підпісників в Instagram, аккаунт ведеться з 2016 року. Вона меломан, має ліберальні погляди, продає рекламу модним брендам і спілкується з підпісниками в коментарях. Одного разу вона записала відео, в якому розповіла, що до неї домагалися в таксі. Її творці – співробітники стартапа Brud. Ліл – найпопулярніший віртуальний інфлуенсер в Instagram.

Якщо Ліл схожа на реальну людину, то Нунуюрі – дівчина з незвичайною зовнішністю. Це не заважає їй брати участь в показах Gucci, Versace, Tom Ford, Chanel і інших брендів. В описі її аккаунта написано «digital character. Activist. Vegan »(«цифровий персонаж, активіст, веган».

Імма живе в Японії. У неї є брат – Пластікбой. Удвох вони відвідують актуальні виставки та фотографуються для модних журналів. Ще один віртуальний інфлуенсер-чоловік – Ліам Нікуро, він працює продюсером.

Шуду Грем – перша віртуальна супермодель. Вона співпрацює з The Digitals – першим агентством для віртуальних моделей. Моделі з цього агенства співпрацюють з Samsung, Louboutin і іншими великими брендами, а також модними журналами.

Компанії все частіше стали створювати власних віртуальних інфлуенсерів. KFC «оновили» полковника Сандерса. Тепер він літає на приватному літаку, стильно одягається, у нього є татуювання з написом «Secret Recipe For Success» ( «секретний рецепт успіху»). Фото можна подивитися в офіційному акаунті компанії. Бренд дизайнерських іграшок Superplastic оживив своїх персонажів і успішно розвиває аккаунт в Instagram, на нього підписано вже 1,4 млн користувачів. Бренд одягу Yoox створив віртуального консультанта Дейзі. Вона порекомендує, що вам підійде, і може «приміряти» речі. Її фото іноді викладають в акаунті бренду поряд з живими моделями.

 

Як це працює

Віртуальних інфлуенсерів ділять на наступні групи:

Незалежні:

  • Віртуальні зірки – блогери, які розповідають свою історію. Приклади: Ліл Мікела, Нунуюрі і Імма.
  • Віртуальні моделі – вони беруть участь в показах і знімаються в рекламі. Приклад: Шуду Грем.

Створені брендами:

  • Віртуальні спікери – персонажі, які представляють певний бренд, його цінності. Приклад: Полковник Сандерс.
  • Віртуальні маскоти – у них немає докладної історії, вони допомагають виконувати певні завдання. Приклад: Дейзі, яку створив бренд Yoox.

Незалежних інфлуенсерів створюють креативні агентства. Вони продумують їх зовнішність і історію, набирають підпісників і привертають увагу брендів. Популярні віртуальні інфлуенсери так само, як і реальні, продають рекламу в своїх акаунтах, беруть участь в творчих проектах і знімають сторіз.

Основа віртуального персонажа – CGI-технології (computer-generated imagery, зображення, згенероване комп’ютером). Процес починається з концепції, потім створюється 3D-модель. Її покращують: роблять текстури, додають кольору, деталі. В кінці персонажа анімують, щоб його міміка і рухи були природними.

Для бізнес-задач у віртуальних інфлюенсеров є переваги перед людьми:

  • немає додаткових витрат, наприклад, на стиліста, візажиста, водія, переліт, харчування, проживання;
  • віртуальний інфлуенсер не втомлюється і може бути в декількох місцях одночасно;
  • свобода пересування: віртуальний інфлуенсер може виявитися на Евересті, а вже через годину – на концерті в Лос-Анджелесі;
  • він може легко міняти зовнішність: скинути чи набрати вагу, накачати м’язи, поміняти зачіску.

Але є і складності. Реальний блогер може зробити селфі за кілька секунд, а кожен пост віртуального інфлуенсера створює ціла команда 3D-художників.

Ядро аудиторії віртуальних персонажів – жінки у віці від 18 до 24 років (45%), а 14,5% аудиторії – взагалі віком від 13 до 17 років, що не типово для Instagram: підлітки сьогодні віддають перевагу TikTok і Snapchat.

 

Перспективи віртуальних інфлуенсерів

Дивлячись на цих персонажів, думаєш, що потрапив в серіал «Чорне дзеркало». Насправді, це тільки початок. Коронавірус припав віртуральним інфлуенсерам на руку. Їх діяльність майже завжди була в онлайні, крім того, вони не хворіють. Компанії можуть влаштовувати з ними модні покази і концерти, адже їм не потрібно переживати про соціальну дистанцію. На відміну від людей, віртуальні інфлуенсери можуть подорожувати, розповідати про нові готелі і ресторани.

Бюджети на просування через інфлуенсерів ростуть. У 2019 компанії витратили $8 млрд, в 2021 році, за прогнозами, витратять $10 млрд, а в 2022 році – $22 млрд. При цьому віртуальні персонажі створюють контент, що приваблює більшу кількість людей. Середній показник залученості інфлуенсерів- 0,7%, а у Ліл Мікели він досягає 2,7%. Експерти очікують появи нішевих мікроінфлуенсерів з меншою аудиторією і ще більшою часткою залученості.

CGI-технології удосконалюються, і розробники роблять все, щоб знизити витрати на створення персонажів, або роблять надбудови до існуючих технологій, таким, як Maya або Unreal Engine. Ці движки можуть служити для перенесення віртуальних інфлуенсерів в реальний світ за допомогою доповненої реальності. Таким чином, в майбутньому можна буде опинитися поруч з віртуальним персонажем.

З розвитком технологій віртуальні інфлуенсери зможуть знайти фізичне втілення і, наприклад, бути присутнім на офлайн-заходах та давати інтерв’ю. Так, у вересні 2020 року IKEA побудувала в вітрині магазину в Токіо дві кімнати – вітальню і спальню – і на три дні «поселила» в ній Імму. Вона займалася звичайними справами: перевіряла соціальні мережі в смартфоні, розмовляла по телефону, лежала на дивані, спала. Виглядало все реалістично завдяки світлодіодним екранам всередині інсталяції.

Інвестори теж зацікавлені в розвитку галузі. Компанія Superplastic залучила $10 млн у вигляді стартового фінансування в серпні 2019 року і додатково $6 млн у жовтні 2020 року. SV Angels і Scooter Braun вклали кошти в японський стартап Aww Inc., який створив Імму і Пластікбоя. У минулому році соціальну мережу для віртуальних інфлуенсерів Toonstar проінвестував фонд Social Starts, в портфоліо якого входять стартапи, придбані Amazon, Indeed і іншими гігантами. Сума угоди, правда, не розкривається. У цій соціальній мережі віртуальні інфлуенсери можуть робити прямі трансляції, викладати відео, спілкуватися. Це допоможе їм розвивати свої історії і зробить їх ще більш олюдненими.

Марія САПОЖНІКОВА

, 2021-07-31

Я хочу (с)делать пожертвование(ия)

I want (to do donation

Я хочу зробити пожертвування

Звернутися до нас!
Закрити

Ваше ім'я *

Ваша електрона адреса *

Тема повідомлення

Ваше повідомлення